Gemeenteraad op pad tijdens bustour Omgevingskwaliteit
Op vrijdag 29 mei stapten raadsleden, commissieleden, collegeleden en vertegenwoordigers van de ambtelijke organisatie in de bus voor een rondrit door de gemeente Ommen. De bustour vormde de afsluiting van het inwerkprogramma voor de gemeenteraad en stond in het teken van omgevingskwaliteit.
Tijdens de tour werden verschillende locaties bezocht waar actuele ontwikkelingen spelen op het gebied van wonen, erfgoed, leefbaarheid en ruimtelijke inrichting. Zo kregen de deelnemers onder meer uitleg over de ontwikkelingen bij de Ommerschans, de rood-voor-rood-regeling met een voorbeeld aan de Arrierflierweg, woningbouwontwikkelingen in Ommen en de dorpsvisie van Beerzerveld.
Op locatie werd door initiatiefnemers, ambtenaren en betrokken professionals een beeld geschetst van de huidige plannen, ontwikkelingen, kansen, uitdagingen en ambities binnen onze gemeente. De dag bood daarmee waardevolle inzichten voor de komende raadsperiode.





