Klacht over de gemeente Ommen
Bent u niet tevreden over hoe u door (een medewerker van) de gemeente bent of wordt behandeld? Dan kunt u een klacht indienen. Op grond van de Algemene wet bestuursrecht is de gemeente verplicht om klachten van burgers en instanties in behandeling te nemen.
U kunt uw klacht mondeling of schriftelijk indienen. Schriftelijke klachten kunt u sturen naar:
Gemeente Ommen
t.a.v. de Klachtencoördinator
Postbus 100
7730 AC Ommen
Ook is het mogelijk om uw klacht via DigiD of E-herkenning in te dienen:
Procedure
Beschrijf in uw klacht in ieder geval het volgende:
- Uw naam en adres
- De datum waarop u de klacht indient
- Op wie of wat de klacht betrekking heeft
- Een omschrijving van uw klacht
U ontvangt een bevestiging van uw klacht. Hierin staat ook aangegeven dat de klachtencoördinator de klacht in behandeling neemt.
Heeft u een klacht over de burgemeester, een wethouder of de gemeenteraad? Dan wordt uw klacht behandeld door de gemeentesecretaris.
Mondelinge toelichting
U krijgt de gelegenheid om uw klacht mondeling toe te lichten. Ook met degene waarover u klaagt wordt gesproken. Het horen van beide partijen kan afzonderlijk van elkaar of gelijktijdig gebeuren. In beide gevallen wordt een verslag gemaakt.
Binnen zes weken na ontvangst van uw klacht krijgt u een brief en een rapportage van de gemeente. Daarin wordt uitgelegd wat er met uw klacht wordt gedaan. Bij bijzondere omstandigheden kan de termijn van beantwoording worden verlengd.
Ja, dit kan. U belt daarvoor met de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 0529. U kunt dan direct de klacht telefonisch bespreken of een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek.
U krijgt direct een ontvangstbevestiging. Binnen vijf werkdagen nemen we contact met u op om uw klacht te bespreken.
U kunt dan contact opnemen met de Nationale ombudsman.
Nationale ombudsman
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Telefoon: 0800 335 5555
Meer informatie vindt u op www.nationaleombudsman.nl.