Hulp bij geldzorgen

Wordt het lastig om alle rekeningen te betalen? Of moet u rondkomen met minder inkomen door ziekte, ontslag of echtscheiding? Misschien heeft u geen zicht op uw inkomsten en uitgaven? U weet dat er iets moet gebeuren, maar wat? Weet dan dat u niet de enige bent met deze problemen.

De gemeente Ommen wil u als inwoner helpen, door samen te zoeken naar een oplossing. Twijfel niet en vraag gerust om hulp. Een eerste betalingsachterstand is vaak nog eenvoudig op te lossen. Wanneer u langer wacht, wordt de kans groter dat uw schulden verder oplopen. Wij adviseren u over mogelijke financiële tegemoetkomingen waar u recht op kunt hebben. Ook krijgt u tips over het op orde brengen en houden van uw administratie, budgetcursussen en andere diensten van organisaties die u verder kunnen helpen.

Er zijn verschillende mogelijkheden voor ondersteuning:

Financiële administratie

Een vrijwilliger helpt wekelijks om de financiële zaken op orde te brengen en op orde te houden. Samen worden de inkomsten en uitgaven op een rij gezet en wordt onderzocht of er recht is op regelingen of toeslagen. De vrijwilliger wordt maximaal één jaar ingezet. Meldt u aan via ta.hardenberg-ommen@humanitas.nl.

Budgethulp

Inwoners van de gemeente Ommen kunnen kosteloos en anoniem gebruikmaken van de online budgethulp. Het Startpunt Geldzaken helpt inwoners op weg om persoonlijke geldzaken in balans te brengen en te houden, voor nu en in de toekomst.

Via het contactformulier op de website:
https://www.startpuntgeldzaken.nl/ommen

Schulhulpverlening

Kunt u rekeningen niet meer betalen en lukt dit niet meer op eigen kracht om te regelen.
Dan kan de schuldhulpverlener van de gemeente Ommen u hier misschien bij helpen.

Meer informatie of een aanvraag doen

Wil u een vraag stellen of een aanvraag doen? Neem dan contact op met Team Toegang Samen Doen.

Telefoonnummer: 140529
Emailadres: samendoenommen@ommen.nl

Inloopspreekuur

Telefonisch bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag tussen 9:00-17:00 uur.
Het kan voorkomen dat vanwege drukte of een andere reden u niet direct telefonisch contact krijgt met een medewerker van Team Toegang. Er wordt dan door het klantcontactcentrum (KCC) een terugbelverzoek aangemaakt. U wordt dan binnen twee werkdagen wordt teruggebeld.

Elke dinsdag -en donderdagochtend tussen 9:00-11:00 uur in het Carrousel aan de van Reeuwijkstraat 5. Wilt u direct een melding bij ons maken, dan kunt u het online meldingsformulier invullen.