Factureren aan de gemeente

Heeft u een factuur die de gemeente Ommen moet betalen? Als u die op de juiste manier aanbiedt, dan kunnen wij uw factuur sneller behandelen en betalen.

Wat moet er op de factuur staan?

Om uw factuur zo mogelijk binnen 30 dagen te kunnen betalen, moeten de juiste gegevens op de factuur staan.

  • Factuuradres:
    Gemeente Ommen
    t.a.v. uw contactpersoon/afdeling van de gemeente
    Postbus 100
    7730 AC Ommen

Of:

  • Gemeente Ommen
    t.a.v. uw contactpersoon/afdeling van de gemeente
    Chevalleraustraat 2
    7731 EE Ommen

Op de website van de belastingdienst leest u aan welke wettelijke eisen facturen moeten voldoen. Ga naar de website van de belastingdienst.

Niet alle verplichte gegevens op de factuur?
Dan kunnen we helaas de factuur niet in behandeling nemen. U ontvangt de factuur terug.

Hoe stuurt u uw factuur?

Stuur uw factuur óf als e-factuur via Peppol, óf als pdf per e-mail óf op papier per post.
Let op: Verstuur uw factuur via één kanaal! Dit zorgt voor een vlottere verwerking en betaling van uw factuur.

E-factuur indienen
Ook e-facturen moeten voldoen aan de wettelijke eisen van de belastingdienst. Verstuur e-facturen alléén via het Peppol netwerk. Wilt u een bijlage meesturen? Stuur de bijlage dan als pdf. U krijgt van ons geen ontvangstbevestiging. U kunt dit wel zelf regelen via uw dienstverlener van het Peppol netwerk.

Onze gegevens:

  • BTW-nummer: NL0018.92.022.B01
  • KVK-nummer: 51102757
  • OIN: 00000001001892022000

Pdf-factuur via e-mail

Betalingsherinnering
Wilt u ons een betalingsherinnering sturen? Mail dan de volgende informatie naar facturen@ommen.nl:

  • Uw IBAN nummer
  • Uw factuurnummer
  • Het factuurbedrag
  • De factuurdatum

Heeft u meer onbetaalde facturen? Stuur die dan in één overzicht.

Creditfactuur

Stuurt u een creditfactuur vanwege een verkeerde factuur? Vermeld dan het factuurnummer van deze factuur ook op uw creditfactuur. Gaat u de creditfactuur aan ons betalen? Meld dit dan duidelijk op uw creditfactuur.